קרינה גליקין יערי

19 ספט 20202 דקות

5 דברים שאפשר לצלם בזמן הסגר:

תכף מתחילים עוד תקופה של התבודדות ושעמום. אבל זה לא אומר שאי אפשר ליצור ולנסות דברים חדשים, כשכל מה שצריך זה להסתכל לצדדים ולצלם. לא חייבים מצלמה מקצועית, גם הנייד הפשוט ביותר יתאים פה -

1. חרקים

כן כן, אני יודעת – איכס ג'וק, מה את רוצה עכשיו מאיתנו עם חרקים? אבל כשמגלים את העולם הקטנטן הזה, אי אפשר להפסיק להתבונן סביבנו במבט חוקר וסקרני. לעצור רגע בשביל (כל עוד לא חציתם את רך ה1000 מטר), להתכופף ליד שיח או דשא ולנשום. רק לנשום בשקט, עד שלפתע הכל זז ומה שהיה נראה רק כמשטח ירוק ודומם, מתמלא חיים מרתקים וצבעוניים. לא חייבים לחפש מיני שרצים מפחידים – גם פרפר או דבורה יעשו לכם תמונות מרהיבות ויפתחו עולם חדש של צילומים.

2. עננים

אני מנחשת שראיתם ענן או שניים בחייכם. אבל האם ניסיתם אי פעם לצלם עננים בסטופ מושן? שיטת צילום זו בה מעמידים מצלמה או טלפון על חצובה (אפשר גם מאולתרת) ומגדירים צילום מתמשך. בכל דקה או שתיים המכשיר יצלם, עדיף לאורך זמן ככל האפשר, בזמן שאתם יושבים עם קפה וספר טוב. בצירוף התמונות תקבלו סרטון של תופעות טבע מרהיבות, שכוללות את תנועת העננים והשמש.

למשתמשים בנייד – ממליצה מאוד על אפליקציית Stop Motion Studio.

3. סרטוני אנימציה ותנועה

באותה שיטה של הסטופ מושן, אפשר לעשות סרטונים מצחיקים עם הילדים – דרך טובה להעביר איתם שעה ויותר בזמן שתקועים בבית. תארגנו רקע צבעוני, כמה אנשי לגו או דמויות מצויירות ותתחילו להקליט. הפעם התמונה תצולם בכל כמה שניות, מספיק זמן כדי להזיז את הדמות שלכם מעט.

מדריך להכנת סרטונים -

https://youtu.be/_ppedXZHhE0

4. צילומי אומנות מדומים

הרב בטח כבר מכירים את הפרוייקט שהתחיל בסגר הקודם (בארץ ובחו"ל) של חיקויים ביתיים של יצירות אומנות. הקבוצה המובילה בנושא, שנקראת Изоизоляция | Izoizolyacia עדיין פעילה, ומה יותר טוב מלהתחיל ולהכיר לילדים אומנים בין לאומיים ולמצוא דרכים מקוריות לשחזר את היצירות שלהם. תוציאו סירים, מחבתות, שאריות בדים או ספוגי ניקוי ותבנו לכם מונה ליזות מיוחדות. אל תשכחו לתעד הכל ולעלות לרשת.

(חוש הומור, גזירי נייר ונוצה ששרדה מאיזו פעילות יצירה שעשינו - מחווה לאומנות הרנסנס)

5. הנושא היומי

בכל שבוע הכינו רשימת נושאים לכל יום ויום. אלו יכולות להיות מילים בודדות, רגשות, צבעים – כעת המשימה היא לצלם ולו תמונה אחת שנוגעת עבורכם בנושא. אם הילדים בגיל שבו הם יכולים להחזיק מצלמה או נייד, זה הזמן לתת גם להם ולגלות איך העולם נראה דרך עיניהם.

רעיונות לתמונות – שחור-לבן, אהבה, עצב, אור, חגים וכל דבר אחר העולה בדעתכם.

העיקר תזכרו – אין חוקים. אין נכון ולא נכון, ישנה יצירה וביטוי עצמי.

שתהא שנה מתוקה, מלאת הגשמות ובריאות.

תשמרו על עצמכם ושלחו לי את התוצרים, מחכה לראות.

690
5