top of page
  • תמונת הסופר/תקרינה גליקין יערי

איך נהיים צלמים?

אם אני אשאל אותך איך הופכים להיות פיזקאיים, התשובה תהיה די ברורה –

מתחילים בדרך כלל מלימודים ריאליים בתיכון, ממשיכים לפסיכומטרי, למכללה או לאוניברסיטה לתואר ראשון, שני והלאה..., מחפשים עבודה בתחום או ממשיכים במחקר עד שזוכים בפרס הנובל המיוחל.


כשזה נוגע לאומנות, הדרך להפוך ליוצר היא די אינסופית.

חלק מהצלמים מתחילים במגמה בבית ספר, חלק לומדים הכל בטיק-טוק ויש כאלו שעושים בזה תואר.

על פניו, אם היתי מספרת לך שרופאת המשפחה שלך למדה את הכל דרך סרטוני יוטיוב, כנראה לא היו נשארים לה הרבה מטופלים לאחר מכן. אבל האם זה אותו דבר בצילום?


כן ולא.


מחד, היום כשזרם המידע באינטרנט כל כך רחב, יש אינספור ערוצים ללמוד מהם את הבסיס של הצילום – החל מצורות חשיפה, פוזינג ועד טכניקות מתקדמות שאולי לא ילמדו אתכם אפילו במכללה. שלא לדבר אחר כך על שיטות עריכה, השוואות ציוד וכן הלאה שאפשר למצוא בחינם או בתשלום סימלי בשלל הקורסים במרשתת.

מצד שני, כמו ברפואה – בלי ללכלך ידיים ולקבל פידבק אי אפשר להתקדם.

ללמוד צילום רק בתאוריה זה כמו ללמוד שחיה בהתכתבות. אפילו אם התאמנת כל יום עם המצלמה על מה שלמדת בסרטון, יכול להיות שכל הזמן הזה ההחזקה של המצלמה היתה שגויה (מה שגורר פגיעה אפשרית במפרקים וכתוצאה מכך כאבי ידיים אחרי צילומים ממושכים). דברים כמו אלו, ביקורת עמיתים ומישהו שלפעמים יקח ויזיז אותך חצי סנטימטר ימינה או שמאלה לא יכולים להתקיים רק באון-ליין.





אז מה זה אומר?

קודם כל – נוור סיי נוור.

אם החלטת שהחלום שלך הוא לצלם, זה לא דורש להפוך את כל החיים ולהתחיל בלימודים גבוהים. כדאי קודם כל להתעניין בקורס זול שיתן לך חשיפה ראשונית. רצוי גם לא לרוץ ולרכוש ישר את כל הציוד, שכן בניגוד לבגדי ספורט שהלהיבו ברגע שנרשמת לחדר הכושר (ולאחר מכן אולי הפסקת ללכת לשם), ציוד לצילום, גם ברמה הבסיסית ביותר הוא יקר מאוד, בטח אם תוך זמן קצר יתחשק לך להתקדם הלאה ולשדרג לציוד מקצועי.

עברת את השלב הראשון והבנת שזה הדבר שעושה לך טוב? הגיע הזמן להתקדם לקורסים פרונטליים או להצמד לצלם מהתחום שמעניין אותך (חתונות, ילדים..). מפה כבר אפשר לעוף – אני מכירה הרבה צלמים שכמוני מכורים לסדנאות ולפתחות אישית ובכל זמן מנסים ללמוד עוד שיטות, עוד צורות צילום ולקבל עוד הדרכה מהצלמים המובילים בתחום כדיי להמשיך להתפתח. מנגד, יש גם כאלו שמוצאים את הנישה שלהם וטוב להם בה.


לספר לך מה המקורות מידע הכי אהובים עלי, למתחילים ומתקדמים?

בבקשה, אני נהנת לחלוק וללמד, לראות כשרונות חדשים שמגלים גם הם את האהבה המוחלטת הזו לצילום.


צלמים בתחילת דרכם - קבוצה מעולה לדיונים, שאלות והמון סדנאות חינמיות או במחיר מוזל.

לימודי צילום בקורסרה - הפעם מדובר על קורס מקיף של כמה מאות שעות שנערך בשיתוך עם אונברסיטת מישיגן. מיועד לדוברי אנגלית ונותן את כל מה שצריך לדעת על צילום ועוד.

ערוץ פיקסימפרפקט, יוטיוב - אחד הערוצים המדהימים לכל מה שצריך לדעת על צילום ועריכה. המון המון המון תוכן שווה וחינמי לגמרי.



 

והדבר הכי חשוב?

שלא יגידו לך אחרת - אפשר לאהוב יותר מסוג צילום אחד. אפשר ליצור דברים מדהימים גם בצילום נוף, גם בצילום פנטזיה וגם בצילום רהיטים מקש אפגני. זה לא באמת משנה איזו דרך הלכת, כל עוד זו הדרך שעושה לך טוב.







76 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page