top of page
  • תמונת הסופר/תקרינה גליקין יערי

למה אנחנו לא מצטלמים ב-12 בצהרים?

עודכן: 15 ביולי 2020

קבעתם צילומים ונאמר לכם לקום ממש מוקדם בבוקר לעת זריחה, או להתארגן על שעות אחר הצהרים.

אבל למה בעצם? אי אפשר להצטלם גם בשעה 12, או אחרי שהילדים אוכלים צהרים? קודם כל, התשובה הקצרה היא ש-אפשר.

אפשר להצטלם בכל שעה, אפילו בשעות הלילה החשוכות. התשובה הארוכה היא שכמו בהתבוננות בנוף, כך גם בצילום אנשים, לרב אנחנו נתפעל מתוצאות של שעות הזריחה והשקיעה, הרבה יותר מאשר מסתם שעת אמצע צהרים.

לקראת הזריחה ובזמן השקיעה השמש נמוכה מאוד בשמיים והמרחק שקרני השמש עוברות בתוך אטמוספרה הרבה יותר ארוך. בעקבות זאת מרבית האור באורכי הגל קצרים מתפזר הרבה לפני שהוא מגיע אלינו ומה שנותר אלה גלי האור הארוכים יותר, כלומר אדום וכתום, והם אלה שאנחנו רואים בשמיים. כשהשמש נמוכה, הגוונים הרבה יותר רכים, הצלליות הרבה פחות קשות (קונטרסטיות) ואם יש ערפילים של בוקר או זוהר כתום של אחר צהרים - זה בונה לנו תפאורה מושלמת ומאפשר גם להוסיף משחק של תאורה אחורית או קרני שמש משולבות בתמונה (פלייר). האם זה אומר שאי אפשר לצלם בימים מעוננים או בשעות אחרות? בכלל לא. עננים הם בעצמם ריכוך מושלם. יש צלמים שחוששים מעננות, אבל דוקא היא נותנת לנו לצלם גם בשעות השמש הקשה, ומהווים לשמש כעין "שמיכה" שנותנת להכל גוון נעים הרבה יותר. ואם בכל זאת היום מלא שמש ורוצים להצטלם? קל.

התפקיד שלי כצלמת הוא לחשוב על מקומות פחות מוארים, כדי להמנע מהצללים השחורים והפחות מחמיאים. אפשר להצטלם ליד בתים, בתוך יערות, סטודיו או אפילו צילומי לייף סטייל בבית. בסופו של יום (או תחילתו, הרי אמרנו שכל שעה לגיטימית) - אפשר ורצוי לעשות מאמץ להצטלם בשעות המיטביות של האור ולהתאים את עצמנו גם לצלמת כדי לקבל תוצאות אופטימליות. אבל זה לא תמיד אפשרי; לפעמים כי מזג אוויר סגרירי, לפעמים כי נופל על שעות שינה של תינוק - והרי כולנו יודעים שלעולם לא מעירים תינוק ישן. צילום טוב מתחיל ונגמר במצולם נינוח ורגוע. לכן הכי חשוב שיתאים לנוחות שלכם ולשעות הפעילות של הילדים.




76 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page