top of page
  • תמונת הסופר/תקרינה גליקין יערי

צילומי הריון - איך, מתי ולמה לא לוותר עליהם

בחודשי ההריון המתקדמים שלי, היתי נפוחה, כאובה ועייפה.

לא יצא לי להכיר הרבה נשים שחשו אחרת בטרימסטר האחרון - כל מבט במראה מלווה בביקורת עצמית ואיזו אנחה סמויה על עור הפנים המלא כתמים.

כתוצאה מכך, בין השאר, כמעט ואין לי תמונות מההריונות שלי וסביב הלידה, והיום אני ממש מצטערת על כך כשאני מדפדפת אחורה בתמונות והן מתחילות רק מלידת הבנים שלי – כמעט בלי נוכחותי באף תמונה.

העניין עם התחושה הזו שהיא מפספסת את המבט מהצד - זה הרואה את הזוהר, את העגלגלות המופלאה שטומנת בחובה סיפור שלם שתכף יתחיל.

התפקיד של צלם הוא לראות מעבר לאי נוחות של ההריון – בשביל סימני כתמים או עייפות זמניים, יש לנו את תוכנות העריכה, בהן אפשר לתקן פגמים קטנים (כמובן שלא מדובר פה על ריטוש של הצרת היקפים או הדבקת צבע עיניים מלאכותי, אלא רק תיקון קל של מה שבין כה וכה היה אפשר לכסות באיפור או יעלם מעצמו עם הזמן).

החיוך האמיתי, הבטן המחביאה בתוכה סוד נפלא, הקשר המיוחד הזה שנבנה עוד לפני שהתינוק יצא לעולם – הם הדברים שאני רואה ומתעדת. כך למעשה, כשהמצולמת תסתכל על התמונות האלו, היא תוכל לחוש את הרגשות והזכרונות הללו לתמיד.

מדיי פעם עולות תמונות מרהיבות של הריוניות בכיסוי חצי שקוף, גופן הקמור מוצג לראווה בסטודיו או בחיק הטבע. אני אוהבת לגוון, ולכן לא נבהלתי כשקבעתי צילומי הריון עם אחת המצולמות שלי, והיא הביעה חשש רב מסגנון הצילום הזה – היא לא אוהבת להתבלט ולא מתחברת לכל בדי השיפון המתנפנפים הללו.

קבענו שנבחר שני סטים – אחד קליל יותר עם חולצה גברית לבנה ואחד עם בגדים דמויי עור שהיא מאוד אוהבת.

לצילומים היא באה עטופה כולה - רוצה להצטלם אבל גם להתחבא.

זרמתי עם מה שהרגיש לה נח, וכך בנינו את הבטחון שלה לאיטם הוסרו משקפי השמש, הצעיף...

לא הגענו לצילומים חשופים – כי זו מעולם לא היתה המטרה שלנו. כשהבטן מספיק גדולה לקראת סוף ההריון – ולכן גם ההמלצה היא להצטלם סביב שבועות 27-34 לערך, גם חולצה רגילה והעמדה נכונה בתנוחות מחמיאות – תעשה את העבודה ותדגיש את ההריון היפה.

אני לא יכולה לתאר לכם כמה שמחתי כשהיא קיבלה את התמונות והתפלאה "יו, אני נראית ממש טוב פה".

היא תמיד נראית טוב, ואני מאושרת שעזרתי לה גם כן לראות ולחוות את זה.

כמה נקודות לפני שקובעים צילומי הריון



· חכו לקראת הטרימסטר השלישי, אבל לא ממש בסופו


. אז הבטן עגולה וגבוהה, וטרם מגיעה לשלב שהיא יורדת מטה לפני לידה. עם זאת, כל גוף וכל אשה שונה זו מזו – ובהחלט אפשר להצטלם בכל שלב של ההריון, ולבנות את הצילומים בהתאם לגודל ונוחות המצולמת.

· שיער - כאמני ריטוש, יש לנו את היכולת לתקן כמעט כל דבר בעיבוד המאוחר יותר. אבל שיער שלא במיטבו הוא הקשה בהם ובד"כ ידרוש שעות של עבודה שגם אז לא יתנו את התוצאות המיטביות. אם כמצולמת חשוב לך שהמראה יהיה מתוקתק לחלוטין – כדאי להשקיע קצת יותר זמן בסידור או\ו צבעי השיער לפני הסשן.

· תצטלמי רק איך שנח לך. אם את מעדיפה צילומים רומנטיים עם בדים שקופים – זה לגיטימי באותה צורה כמו צילומי הריון במעיל ומגפיים. בטח כשמזג האויר לא תמיד מתאים להסתובבות בחזיה בחוף. בסופו של דבר, התמונות הכי טובות הן אלו בהן את מרגישה משוחררת.

· תני לאנשים שאוהבים אותך לתעד אותך עם הנייד או המצלמה – לאורך ההריו. הם אלו שיצרו את הזכורנות המתוקים ביותר באלבום.

· ואל תשכחי את האבא, יכול להיות שגם הוא ישמח להצטרף לסשן הצילומים שלכם.


רוצים גם ליצור זכרונות? שלחו הודעה ונקבע.









61 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page