top of page
  • תמונת הסופר/תקרינה גליקין יערי

מטיילים ומצלמים - גליל מערבי

בין סשנים של לקוחות, אחד הדברים האהובים עליי זה לקחת את הילדים לטיולים ועל הדרך לדחוף להם מצלמה לפרצוף בערך מחצית מהמסלול.

סתם, אני מגזימה.

זה קרוב למאה אחוז מהמסלול.

אני נהנת לתעד את המשפחה במקומות השונים שבהם אנחנו מטיילים, ולחפש זויות ונופים שיצבעו את הצילום ויוסיפו משהו חדש בכל פעם.


יצא שאנחנו גרים באזור כל כך שופע ירק ומקומות טיול מגוונים ונפלאים למראה, שחשבתי שאתן לכם כמה רעיונות לבילוי סוף שבוע משפחתי, עם האפשרות לצלם כמעט בכל שעה תמונות מעולות משלכם (ועל הדרך גם מקומות לצילום חתונות וארועים אחרים עבור חבריי הצלמים) –

*שימו לב שחלק מהמקומות דורשים הרשמה מראש עקב הקורונה.


מתחילה דוקא בנקודה שלא מאוד מוצלת, ולכן כדאי להגיע אליה בשעות מוקדמות או ביום מעונן יותר –


אל תתבלבלו עם השמורה שבמרכז הארץ. רגע לפני שמגיעים לקריון בקריית ביאליק, מסתתרת פינת נוי נפלאה, עם צמחייה שופעת והאטרקציה העיקרית היא גשר פתלתל מעל ביצה רחבה (לא מהסוג הירוק ומעופש. ההפך, הביצה צלולה ומלאה בדגים). במקום שולחנות פיקניק מרובים ואפשר לבלות שם בוקר נעים ביותר. עין אפק מהווה מקום נפלא לצלמים מכל הז'אנרים ואם תבואו כשלא עמוס מדיי - גם אתם יכולים למצוא נקודות מיוחדות לצילום ללא המוני ישראל ברקע.







בין עכו לנהריה ישנו מושב קטן בשם "שבי ציון". במקום מספר מונומנטים ארכיאולוגיים ועוד כמה נקודות ציון חשובות, אבל עבורי החלק המדהים ביותר הוא החוף עצמו. מצד אחד חול זהוב, ומצד שני בריכות מים רדודות עם אבנים וטקסטורות שונות שנותנות הזדמנות לצילומי זריחה\שקיעה מרהיבים. כל זה תוך כדי שכשוך בים התיכון. ישנם מצילים במקום ומעבר לנקודות התצפית שלהם, אזורי גלישה – מחזה מרתק לילדים בפני עצמו. יצא לי להיות בהרבה חופים בארץ ומבחינתי זה אחד היפים והנעימים ביותר.






זוכרים את שיעורי ההיסטוריה - יוספוס פלאביוס ויהודים שהסתתרו בגליל בזמן המרד הגדול? בישוב יודפת שבגליל המערבי נמצא התל בו נערך המצור על קבוצת היהודים שגרה והסתתרה במקום. המסלול לא ארוך במיוחד ומתאים גם לילדים – שבטוח יתלהבו מאיל הניגוח הענק במקום, המערות והנוף המיוחד. בסתיו התל מתלמא פרחי חצב והמון צלמים מגיעים לתעד את הפריחה המיוחדת.

היות ואין כמעט צל במקום, רצוי להגיע בשעות הבוקר המוקדמות או אחהצ. אין צורך בהרשמה והכניסה היא ללא עלות, ככה שאתם לא מוגבלים בזמן.

כמה דקות מהתל, יש אטרקציה ששווה את ההגעה לאזור גם מרחוק – יער הקופים. אני מכירה את גן החיות הקטן מאז שאני ילדה, ונהנת לחזור אליו שוב ושוב. המקום מרווח וכמעט ללא כלובים, ובו אפשר לפגוש ואף ללטף מגוון בעלי חיים. בין חמורים, לאמות ועוד חיות משק מוכרות יותר – יש אזור פתוח לקופים, שם אפשר אפילו להאכיל אותם ולהתלהב בזמן שהם מקפצים מעץ לעץ ועל כתפיי המבקרים.








פעילות בציר ביקב יפתחאל, שכוללת הכנת תירוש – החל מקטיפת הענבים במו ידיכם, למעיכה ולבסוף לביקבוק. הזדמנות נהדרת ללמד ילדים איך מכינים יין (ואישית ממליצה גם לשבת אחכ במסעדה הקטנה שבמקום ולהזמין טעימות של יין אמיתי עבור החוקיים שבחבורה) ולהצטלם בין המטעים האינסופיים של שיחי הגפנים .

לפי האתר נראה שהיום הם מבצעים את הפעילות גם בשעות הלילה – מה שנשמע מאוד מפתה כשבחוץ, במהלך היום, שלוש מאות מעלות בערך ואילו הערבים באזור הגליל קרירים ונעימים ביותר.




בפעם הבאה, טיולי מים בגולן.


ואיפה אתם הולכים לטייל בסוף שבוע הקרוב?

74 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page